Acquisitie. Ook wel: klantenwervingsalesapproach of verkoop

Omdat Qlients zich momenteel nog in BETA verkeerd zijn er geen screenshots toegevoegd aan dit bericht. Op een later moment zullen we deze echter wel toe gaan voegen.

Hoe werkt “Acquisitie” binnen Qlients?

1. Het toevoegen van Prospects

In het klantenbestand kun je ook “Prospects” toevoegen. Wanneer je een prospect toevoegd komt deze in de Acquisitielijst te staan.

Prospects kun je drie verschillende statussen meegegeven; Warm, Neutraal en Koud. Wanneer en klant jouw bedrijf en diensten niet kent valt dit onder Koude acquisitie, weet je zeker dat het bedrijf belang heeft bij jouw diensten valt dit onder Warme acquisitie, bij twijfel kun je het zetten onder Neutrale acquisitie.

2. Gebruikmaken van de acquisitielijst

Wanneer je bedrijven gaat bellen is het handig om een duidelijk overzicht te hebben van welke bedrijven je wanneer gebeld hebt en wat je wanneer besproken hebt. Jezelf eindeloos blijven herhalen is namelijk niet iets wat fijn bevonden word.

De acquisitielijst is een lijst met alle prospects onderverdeeld in status. In deze lijst kun je gemakkelijk de contactgeschiedenis terug zien met eventuele opmerkingen van jou en je collega’s.

Wil je een lijst meegeven aan de buitendienst? Ook dat is geen probleem. De acquisitielijst is gemakkelijk af te drukken via de “Rapport afdrukken” knop bovenaan de pagina.

Wanneer de gesprekken lekker lopen (of juist niet) kun je de status van de prospect op elk gewenst moment wijzigen. Ga naar profiel bewerken via het klantenbestand en klik op een van de “status wijzigen” knoppen.

3. De prospect omzetten naar een klant

Heeft de acquisitie nut gehad en heeft de prospect een dienst afgenomen bij jouw bedrijf? Dan wil je natuurlijk deze prospect omzetten naar een klant in het klantenbestand. Ga naar profiel bewerken via het klantenbestand en klik op een “Prospect omzetten naar klant” de prospect zal dan automatisch tussen de klanten gezet worden en uit de acquisitielijst gehaald worden.